Nederland- Weer thuis - Reisverslag uit Uden, Nederland van Martje Kuijpers - WaarBenJij.nu Nederland- Weer thuis - Reisverslag uit Uden, Nederland van Martje Kuijpers - WaarBenJij.nu

Nederland- Weer thuis

Door: Martje Kuijpers

Blijf op de hoogte en volg Martje

07 Mei 2015 | Nederland, Uden

Toen was het zover, de terugreis. Vanuit het guesthouse had ik een scootertaxi genomen richting het vliegveld. Halverwege begon het ineens superhard te onweren, met als resultaat dat ik zeiknat op het vliegveld aankwam. Dit vond ik wel iets hebben, mijn laatste groet uit Indonesië was een heftige onweersbui.
Aangekomen op het vliegveld werd bij het inchecken gevraagd of ik een vlucht eerder naar Jakarta wilde, zo had ik meer overstaptijd. Fijn dat ze zo meedenken, voor mij alleen maar gunstig, dus ik had een vlucht eerder genomen richting Jakarta. Zo had ik op Jakarta alle tijd om over te stappen, hier moest ik mijn ruimbagage opnieuw uit- en inchecken. Met een grijns op mijn gezicht vroeg ik aan de vrouw achter de incheckbalie of mijn bagage écht tot Amsterdam ging, want op de heenweg was dit ook al fout gegaan. De vrouw vertelde dat mijn bagage écht tot Amsterdam zou gaan en had zelfs een cirkel om Amsterdam op mijn vliegticket en mijn bagagebewijs gezet. Het maakte me niet veel uit, maar dat was even een lachmomentje voor mij, even terugkoppelen naar de heenweg, lekker vervelend doen.
Na twee uur vertrok mijn vlucht van Jakarta richting Kuala Lumpur, deze vlucht had iets vertraging, dus ik kon meteen door naar het volgende vliegtuig richting Amsterdam. Dat heeft ook wel weer iets, lekker doorgaan en niet hoeven wachten, want dat gaat op een gegeven moment ook vervelen. De vlucht richting Amsterdam vertrok wat later dan gepland. Tijdens de vlucht had ik het geluk dat er aan een kant niemand naast me zat, ik heb de armleuning omhoog gedaan en lekker (als een frotje) liggen slapen. Genieten! Liggend slapen is toch wel echt fijner dan zittend slapen. Na een lange vlucht landde het vliegtuig vijftig minuten te laat in Amsterdam. Toen het vliegtuig uit, door de douane en richting de bagageband.
Tsja, of jullie het geloven of niet, ik begon al snel weer een grijns op mijn gezicht te krijgen. Ik voelde het al aan, enja hoor, mijn ruimbagage zat er weer niet tussen. Ochoch, wat heb ik gelachen. Dit keer was ik alleen met wat meer mensen die de bagage misten, waardoor het proces van het aangeven van de bagage wat langer duurde. Uiteindelijk ben ik om 9.05u ’s ochtends door de deur naar buiten gelopen. Dit was iets later dan verwacht, mijn vliegtuig zou om 6.45u landen, om een idee te geven hoe lang en lief mijn ouders en broertjes op mijn gewacht hebben. Maar ze stonden er nog, ik werd hartelijk ontvangen door hen. Samen zijn we naar huis gereden en hier hadden ze een mooi spandoek voor mij hangen waarop in het Indonesisch opstond: Martje, welkom thuis!

Nederland went snel, soms denk ik terug aan Indonesië en dan realiseer ik me dat het toch wel normaal en fijn is om bijvoorbeeld onder een warme douche te staan, uit de kraan te kunnen drinken, een deken te hebben, een normale toilet te hebben die met één druk kop de knop zichzelf doorspoelt, niet elke dag wakker te worden met nog meer muggenbulten, gewoon naar de supermarkt te kunnen, veel kleren te hebben en lekker mijn agenda weer helemaal vol te kunnen plannen.

Ik heb een hele mooie, leuke en leerzame periode gehad!
Een reis om nog lang van na te genieten en nooit meer te vergeten!

Leuk dat jullie mijn reis en blog gevolgd hebben!

• 07 Mei 2015 - 13:29

Elly:

Gelukkig kwam je bagage anderhalve dag later ook thuis en kunnen we genieten van al je foto's.
    Martje, we zijn reuze trots op wat je allemaal hebt gedaan. We hopen dat je er nog heel lang van kunt nagenieten en wij telkens van je verhalen want wat heb je veel meegemaakt, dit is niet in een paar uur verteld.
    Nu genieten van het thuis zijn in Nederland met zijn al zijn luxe.
    Martje, selamat datang di rumah. Welkom thuis.

• 07 Mei 2015 - 21:14

Sylvia Meeuwissen:

natuurlijk wist ik al dat je thuis was maar nu onder je blog' welkom' thuis in ons eigen landje. heb genoten van de verhalen en blij dat je weer heel en gezond thuis bent en je koffers ook groetjes

• 08 Mei 2015 - 22:27

Angèle:

Hallo Martje,

Afscheid nemen ,van een geweldige en mooie ervaring,die je daar hebt mee gemaakt.
    Fijn om te horen dat je vlucht goed is verlopen ...✈️

En weer je koffer er niet bij ,je zal maar die pech hebben !
    Nu maar eens genieten van thuis ,in je vertrouwde omgeving ,en dan naar al die foto's kijken die je de afgelopen tijd hebt gemaakt .

Welkom in Nederland .

• 19 Mei 2015 - 09:21

Bregje Raaijmakers:

Hoi Martje

Geweldig zo'n reis!!! l
    Ook heel leerzaam wat benb je denk ik blij dat je hier woont en geboren bent.
    Hier is alles luxe beter kan niet,maar misschien heb je daar ook dingen waarvan je
    zegt dit is daar toch beter.
    Fijn dat je weer veilig thuis bent en een mooie ervaring meeneemt
    Martje veel succes bij alles wat je doet en nog gaat doen!!