Indonesië- Laatste week Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Martje Kuijpers - WaarBenJij.nu Indonesië- Laatste week Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Martje Kuijpers - WaarBenJij.nu

Indonesië- Laatste week Yogyakarta

Door: Martje Kuijpers

Blijf op de hoogte en volg Martje

04 April 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Het was alweer de laatste week in Yogyakarta, de laatste week stage. Wat is de tijd snel gegaan!
Op maandag heb ik nog eens genoten van de spa: ik kreeg een gezichtsbehandeling, een haarbehandeling en pedicure. Het is nog steeds niet echt iets voor mij, na tien minuten begin ik me te vervelen en wil ik weer graag wiebelen en bewegen. Maar toch blijf ik het proberen, even een heerlijk momentje moet ik mezelf ook gunnen.
Dinsdag ben ik naar Fort Vredeburg geweest, dit is een fort midden in Yogyakarta wat gebouwd is door de Nederlanders tijdens de kolonisatie. Het is gebouwd in 1765 om de Nederlandse gouverneur te beschermen. Tegenwoordig is het een museum. Het complex bestaat uit verschillende gebouwen, waarvan er vier omgebouwd zijn tot een museum met diverse diorama’s over de onafhankelijk strijd in Indonesië. Een mooi museum waar het verhaal duidelijk verteld wordt.
Woensdagavond hebben we samen met de twee docenten van NTC de Taaltuin een afscheidsdiner gehad. Het was gezellig en we hebben goed gegeten. Een leuk (bijna) afscheid!
Donderdag was het dan echt zover, de laatste stagedag. Ik heb een hele leuke stageperiode achter de rug, waarin ik veel geleerd en gedaan heb. De kinderen die ik heb leren kennen waren allemaal zo lief en super gemotiveerd, echt prachtig om mee te maken. De gesprekken die ik samen met de leerlingen gevoerd heb, de discussies over Nederland, de grapjes tussendoor, ik ga het missen! Het team was klein, waardoor het close was. We hadden vaak leuke en interessante gesprekken over de school, de kinderen en over Indonesië. Regelmatig kwamen er tips over bezienswaardigheden in Indonesië voorbij, die ik allemaal heb proberen te onthouden, maar Indonesië is zo groot… Het is gewoon niet eens mogelijk om dit allemaal te zien, laat staan in de drie en halve week die ik nog heb.
Mijn visum moest deze week verlengd worden, dit heb ik via een organisatie laten doen die dit altijd doet voor de andere docenten van NTC de Taaltuin. Zo hoefde ik in plaats van zes keer, maar één keer naar het immigratiekantoor. Het was afwachten wanneer ik hem terug zou krijgen, en dus kon beginnen met reizen. Zelf had ik hem volgende week maandag of dinsdag pas verwacht, maar als kers op de taart had ik mijn paspoort inclusief visum donderdag al terug. Dan komt het reizen ineens heel dichtbij. Ik had verwacht nog een weekend de tijd te hebben om mijn plan compleet te maken en de tickets te boeken, maar dat heb ik uiteindelijk vrijdag en zaterdag allemaal gedaan. Het regende vrijwel de hele dag, dus perfect om lekker dingen op te zoeken, te plannen en te boeken.
Zaterdag was mijn laatste dag in Yogyakarta, ik ben nog op de scooter naar de Kalasan Temple geweest. Een 8e-eeuwse boeddhistische tempel, net buiten de ring van Yogyakarta. Dit was een iets minder toeristische tempel dan de Borobudur en de Prambanan. Het lag pal aan de grote weg, en half in een dorpje. Het was mooi om toch nog even te zien.
Zaterdagavond was voorlopig mijn laatste avond in Yogyakarta, ik heb de scooter teruggebracht en lekker gegeten. Het reizen kan nu echt beginnen.
En dan is het zover, vanaf morgen ga ik reizen. Ik vertel nog niet teveel, want jullie moeten het maar lekker elke week lezen!
Wel verklap ik dat ik heel veel ga doen, mijn reis gaat over: Java, Bali, Lombok/ Gili eilanden, Flores, Sumatra en dan terug naar Java.

(De foto’s moet ik nog krijgen, dus dit kan nog even duren, maar ik zet ze er zo snel mogelijk op!)

  • 04 April 2015 - 19:32

    Wilhelmien:

    Snik Martje, wat gaat de tijd toch snel! Maar super fijn dat je zoveel geleerd hebt op je stage plek, en dan nu deel 2.....ook dat zal een hele beleving worden...heel veel leuke momenten, dat is wat wij je van harte toewensen!
    Hou je ons op de hoogte?

    Groetjes en fijne paasdagen.
    Kennen ze daar überhaupt Pasen?

  • 04 April 2015 - 20:46

    Elly:

    Zojuist leuk met het hele gezin geskypt. Fijn om te zien dat het je goed gaat.
    Op het lijstje wat je ons hebt doorgemaild zien we dat je daar nog heel wat van plan bent. We hopen dat je er ontzettend van kan genieten, en wij strakt van jouw verhalen en foto's.
    Fijne paasdagen.

    gr. Elly

  • 07 April 2015 - 20:24

    Angèle:

    Hai die Martje,

    Gelukkig is jullie stage goed verlopen !
    ze waren dan ook heel te vreden dat bleek wel met het stage verslag.
    Je hebt er veel ervaring op gedaan.
    De foto's zien er geweldig uit !!
    Je reis genoot is weer in Nederland, maar jij gaat nog een mooie trip te gemoet

  • 08 April 2015 - 17:28

    Hanneke:

    Martje, wat ben je toch goed bezig daar. Fijn dat het zo'n leuke stage was! En hopelijk kun je alles zien wat je wil zien ook al is het land zo groot...veel plezier met alles, geniet, ervaar en doe voorzichtig ;)

    Trouwens, ik heb je wel gemist met Paaspop hoor, wat was het hilarisch in de modderpoelen; had jou ook wel daar willen zien lopen en slootje zien springen haha. Have fun daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martje

Actief sinds 07 Dec. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 12810

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 30 April 2015

Experience Abroad, Yogyakarta- Indonesië

Landen bezocht: