Bijna, bijna... - Reisverslag uit Uden, Nederland van Martje Kuijpers - WaarBenJij.nu Bijna, bijna... - Reisverslag uit Uden, Nederland van Martje Kuijpers - WaarBenJij.nu

Bijna, bijna...

Door: Martje Kuijpers

Blijf op de hoogte en volg Martje

04 Februari 2015 | Nederland, Uden

Het komt steeds dichterbij, de minor Experience Abroad in Indonesië. Nog een paar dagen en we vertrekken naar Indonesië.

Wat ga ik daar precies doen?
Door de Fontys FHKE worden in het derde studiejaar verschillende minoren aangeboden, een van deze minoren is de minor Experience Abroad. Zoals de naam al zegt, een ervaring in het buitenland. Mijn ervaring ga ik opdoen bij NTC de Taaltuin in Yogyakarta, Indonesië. De Taaltuin is een NTC school, een Nederlandse Taal en Cultuur school is. Dit houdt in dat de leerlingen van deze school overdag naar een Indonesische of een Internationale school gaan en daarna enkele keren per week naar de NTC school komen om extra les te volgen in de Nederlandse Taal en Cultuur. Deze leerlingen hebben allemaal een Nederlandse of Vlaamse achtergrond, een van de ouders komt bijvoorbeeld van oorsprong uit Nederland. In totaal heeft deze school 38 leerlingen in de leeftijd twee tot zeventien jaar, verdeeld over vijf groepen. Ik zal in de periode van februari tot april twee avonden les geven op deze NTC school. Daarnaast wordt er op NTC de Taaltuin peuteronderwijs gegeven, deze peuters hebben vijf ochtenden in de week een aantal uur les in Nederlandse Taal en Cultuur. Bij het peuteronderwijs zal ik drie ochtenden per week mee draaien. In de stageperiode ben ik samen met een student van een andere FHKE Fontys Pabo locatie, samen zullen we stage lopen bij NTC de Taaltuin.

De aankomende weken zal ik regelmatig bloggen om mijn ervaringen te delen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martje

Actief sinds 07 Dec. 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 12813

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 30 April 2015

Experience Abroad, Yogyakarta- Indonesië

Landen bezocht: